Garantie en reparatie

Altijd 2 jaar fabrieksgarantie

Bij linnengordijnen.nl heeft u altijd 2 jaar fabrieksgarantie op al onze producten. Hierdoor kunt u optimaal en met een gerust hart genieten van onze raamdecoratie. Door onze producten zijn wij er van overtuigd dat u jaren lang plezier zult hebben van onze kwaliteit. Wij zijn namelijk pas tevreden als u dat als klant ook bent. Ook bij problemen en klachten willen wij u graag zo goed en zo snel mogelijk helpen.

Op al onze producten is daarnaast ook de wettelijke garantie van toepassing. Dit houdt in dat u recht heeft op een goed product van linnengordijnen.nl Wanneer uw raamdecoratie defect of beschadigd is, heeft u recht op reparatie of een nieuw product. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze service afdeling, waarna op basis van de garantiebepalingen gekeken wordt of uw klacht gegrond is.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bent u niet tevreden over onze producten en of service dan horen wij het graag!

Op al onze producten heeft u minimaal 2 jaar volledige productgarantie. Wanneer uw raamdecoratie defect of beschadigd is, heeft u recht op reparatie of een nieuw product. Heeft u een klacht over de dienstverlening of is er onverhoopt een defect aan een artikel dan kunt u dit telefonisch 076-5329326 of per email info@linnengordijnen.nl aan ons melden. Wij zullen dan binnen 3 werkdagen contact met u opnemen. Voor de uitgebreide beschrijving van onze garantie voorwaarden verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

1. Artikel defect ontvangen

Meld uw klacht door middel van een email naar info@linnengordijnen.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op. Wenst u direct persoonlijk contact dan belt u met onze klantenservice op het nummer 076-5329326.

2. Klacht of defect binnen garantie

Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen zoals omschreven in de algemene voorwaarden op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrijd- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van linnengordijnen.nl. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

1. beschadiging door opzet, of door nalatigheid;

2. onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;

3. normale slijtage en/of;

4. beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. 

Mogelijk verwijzen wij u naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het product helpen u dan bij het vinden van een passende oplossing. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht. Voor een snelle afhandeling vragen we u uw bestelnummer alvast op te zoeken.

3. Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Uiteraard mag u verwachten dat onze producten na een bepaalde periode en na normaal gebruik nog goed zouden moeten functioneren. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van uw artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.

4. Transportschade

Helaas komt het wel eens voor dat tijdens het transport een beschadiging optreedt aan een pakket en/of de inhoud. Dat is een kwalijke en teleurstellende zaak, juist wanneer u zich verheugt op uw bestelling. Linnengordijnen.nl begrijpt uw teleurstelling en heeft daarom goede afspraken gemaakt met NE-Distriservice. Voor een snelle en correcte afhandeling vragen wij u het volgende te doen;

1. maak melding bij de courier bij ontvangst van een beschadigd pakket.

2. meldt uw schade per e-mail of telefonisch zo snel mogelijk bij de klantenservice (076-539326)

3. telefonisch of via mail ontvangt u van ons een bevestiging met de verder te volgen procedure/ stappen.

Normaal gesproken kan een transportschade binnen een paar dagen worden opgelost indien de juiste stappen worden ondernomen. In het geval van transportschade hebben wij ook de originele verpakking nodig.


5. Garantieperiode

Heeft u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Onze garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.